Metro exposed thermostatic shower valve

Part of our best selling Metro bathroom tap and shower valve range, this Metro exposed thermostatic shower valve allows you to halt or control the flow of your shower, while the thermostatic controls allow for ultimate temperature performance. The simple yet stunning design has universal appeal, allowing the shower valve to compliment any modern slide rail kit.

Manufactured from Virgin Brass so it won’t rust and dipped in chrome for a perfect finish, this thermostatic shower valve is built to stand the test of time. It also incorporates ceramic disc cartridges to ensure a longer maintenance-free operation (even in hard water areas).

This shower valve is suitable for medium-high water pressure systems (min. 1 bar). For installations where mains pressure exceeds 5 bar a pressure reducing valve should be fitted.

For added peace of mind, the Metro exposed thermostatic shower valve come with ceramic disc cartridges that are covered by a 12 month guarantee. This Metro shower valve perfectly compliments the rest of the Metro bathroom tap range, and can be coupled with our Minimalist accessories for those finishing flourishes.

Technical Spec

Installation Spec

CAD Spec

Guarantee10
MaterialBrass
StyleContemporary
Fittings includedNo
Instructions includedYes
Aerator includedYes
ColourChrome
Mounting typeWall mounted
Minimum pressure required (bar)1

Independent feedback by Feefo  


23 March 2015
Very smart



22 March 2015
Brilliant, we are really pleased with our purchase.....thank you.



28 February 2015
Valve part arrived and was a different unit,which fitted the shower housing but had a larger valve stem and did not fit the tap cover. Which they then sent out a replacement which still does not fit. We have since been sent a new full shower mixer assembly and we are waiting to afford to pay a plumber to come and fit. All these parts were under warranty and we will never use bath store again. Regards Peter
Good afternoon, I'm sorry for the delay in getting your new cartridge sent out, unfortunately our supplier gave us incorrect information on this occasion regarding a delivery date for this, and I believe the store were advised on an alternative that could be sent to speed up your delivery. The salesman claim not to have intentionally hung up on you at any point so I apologize if you were cut off during any of your calls to our store. We wouldn't normally pay for fitting costs as we have details instructions of how to remove, maintain and re-fit our cartridges and a plumber wouldn't normally be necessary. If you do have to re-fit your shower due to proven product fault we would normally cover reasonable charges if we were to receive the quote and have this authorized prior to any work taking place. I'm sorry again for any stress caused by this matter. Regards, Katherine Customer Service Team



03 February 2015
Worked exactly as it should
Service rating :Good Morning, Thank you for your feedback and I am sorry to hear about the trouble you have had. Unfortunately we have only just received your feedback, if this issue has not yet been resolved please contact our customer service team at cs@bathstore.com. Thank you. Kind regards, Katherine Pearson Customer Service cs@bathstore.com



02 February 2015
Shower good



20 January 2015
Bath waste had a crack in it, and the shower valve was damaged. I am waiting for a new part still to be delivered.
Good morning, I'm sorry for the trouble you have had with these products, sometimes they will try to find a simple solution before replacing products, however I'm sorry that you felt you were fobbed off. These items should be checked before sent out so I'm sorry we failed to do this in your case and you have had to ask for replacements, I understand this can be frustrating. Kind regards, Katherine Pearson Customer Service cs@bathstore.com



19 January 2015
Excellent.



19 January 2015
Good



23 September 2014
Product was fitted easily with clear instructions. Early days but appears very good.



13 September 2014
Purchased as a replacement unit. Had problems with the thermostatic valve on the existing unit which was 4 years old.



11 September 2014
Easily fitted and is working well.



20 June 2014
very badly done/installed



20 May 2014
good



30 March 2014
As above.



14 March 2014
This was a prompt replacement of the original selection.



19 February 2014
ditto



27 January 2014
As above



12 January 2014
Will be returning the item but the fault is not yours.The plumber could not safely remove the old mixer



12 January 2014
Not in operation yet as our bathroom is not due to delay from being sold the wrong products by Sales representative.



28 November 2013
.



18 November 2013
I'm not sure what this is! Have rated as bad because survey wouldn't let me leave without a rating



02 November 2013
Works perfectly



01 November 2013
A little bit of this and a little bit of that.....well it mixes doesn't it!



28 October 2013
Good. But only used it a few times



27 October 2013
.



19 October 2013
Not installed yet, but I have ordered more for the other bathroom



10 July 2013
The shower valve is well built and works really well



16 January 2013
Water Control Valve dripped, if after three years. Sought to bathe in vinegar, but now still drips. Thermo valve also 'seemed' to leak after dismantling. Planned to buy replacement but Sale Offer of complete fitting at c£80 seemed a safer and hopefully economical bet. Ordering and delivery very efficient.



29 June 2012
I already have one - this is a repeat order for an additional shower.



04 April 2012
bought before - excellent product



27 March 2012
Look great and smooth action


Delivery

We never want to keep you waiting. That's why we hold most of our stock in the UK so we can deliver on a day and at a time that suits you, for free.

Choose the delivery date to suit you
Choose your preferred delivery date up to 21 days in advance

NEXT day delivery from only £5*
Next day delivery available on small items if order placed before 2pm**

FREE delivery on orders over £250*
No matter how many items you've ordered, if you spend over £250, we will deliver it absolutely free of charge

**If you order online on a Friday, Saturday or Sunday before 2pm, we deliver to you the following Monday


Returns

Returns policy for non-faulty products

Where product(s) have not been installed and you are unhappy with the product(s), for whatever reason, you should contact our Customer Services team on 08000 2323 23 within 8 days from the date on which the product(s) were received.

For Terms & Conditions, click here >>

If there's a fault with the product

In the unlikely event that you encounter a problem with a bathstore product, you should contact our Customer Services team on 08000 2323 23.

For Terms & Conditions, click here >>

Store
locator
Brochure
request
Installation
enquiry